過去の文化が現代に与える影響を探る – 「私たちはどこにいるのか 時と場所」単元(4年生)
4年生の「私たちはどこにいるのか 時と場所」単元では、過去の文化がどのように現代の世界に影響を与えているかを探究しています。現在、私たちの現代文化がどこから来たのかを調査しています。生徒たちは、ローマのコンクリート、メソポタミアのすき、そして中国の祭り文化などの文化的な貢献について学んでいます。
この活動では、中国の新年の獅子舞に影響を受けた日本の獅子舞を制作し、歴史的な影響が現代の文化的な慣習にどのように反映されているかを学びました。
Investigating Cultural Influences from the Past – Where We Are in Place and Time (Grade 4)
Within our Grade 4 “Where We Are in Place and Time” unit, students are investigating how cultures of the past influence our modern world. Currently, we are researching the origins of various aspects of modern culture. Students have been exploring cultural contributions such as concrete from Rome, plowing from Mesopotamia, and even festival traditions from China.
In this activity, students are creating Japanese Shi Shi Mai, inspired by China’s New Year Lion Dance, to understand how historical influences continue to shape cultural practices today.