科学的手法と流体力学・空気力学を学ぶ(4年生)
「私たちは自分たちをどう組織しているのか」単元では、科学的手法を学び、流体力学、空気力学、物質の物理的性質について調査しています。これらを通じて、科学と技術が私たちの生活の質をどのように向上させているのかを理解することを目指しています。
この写真では、生徒たちがバネばかりを使って荷物を動かすのに必要な力を測定し、その値をニュートン単位で記録しています。この単元の目標は、機械がどのように作業をより効率的に行えるようにするかを理解することです。例えば、車輪は単純な機械の一例です。
Learning the Scientific Method and Principles of Hydraulics and Pneumatics (Grade 2)
In this unit, “How We Organize Ourselves,” students are studying the scientific method and researching the principles of hydraulics, pneumatics, and the physical properties of matter to better understand how science and technology improve our quality of life.
In this picture, students are measuring the force required to move a load using a spring scale, recording the measurement in newtons. The goal of this unit is to understand that machines help us perform work more efficiently—such as wheels, which are examples of simple machines.