News&Blog

お知らせ・ブログ

スタートアップビジネス(5年生)

「私たちはどのように自分を表現するのか」ユニットの一環として、経済学の学びの集大成に取り組みました。まず、生徒たちは他の生徒に人気が出そうな商品をデザインし、必要なパーツを慎重に計測し、数え、予算5000円以内での生産コストを計算しました。その後、広告に関する知識を活かして、スローガンや頭韻法、目を引く色、さらには有名人の推薦など、顧客の注意を引く工夫を盛り込みました。

いよいよ「お客様」の登場です。3年生と4年生は、プレゼンテーションでの視聴覚体験を楽しみ、気に入った商品や欲しい商品を「注文」する体験をしました。また、5年生はカスタマーサービスやセキュリティの役割を担い、デパートをサポートしました。

結果として、全員が楽しい時間を過ごし、生徒たちは小さなビジネスを運営することの意味を学ぶ貴重な体験を得ることができました。

Startup businesses – Grade 5

Within our How We Express Ourselves unit, and as a culmination of all our studies into economics, students designed a product that they thought might be popular with other students. Next, they carefully measures and counted the parts they needed to build their item and calculated the costs to produce it – all under a budget of 5000 yen. After that, students used their knowledge of advertising to create something the grab the attention of their customers, such as slogans, alliteration, strong colours and even celebrity endorsements! Finally, it was time for the customers to come in. The grade 3’s and 4’s all enjoyed the audio visual treats that the students had prepared and participated in ‘ordering’ the items they liked, or wanted the most. The grade 5’s supported our department store by taking on roles of customer service and security. All in all, everyone had a great time and the students were able to learn all about what it’s like to run a small business.